Hej, Först och främst bör du kolla med tredjeparten att det är ok att göra detta. Att framställa någon annans verk att vara en del av ditt eget är inte lagligt utan tillåtelse. Tredjeparten är Crestron, de säljer enbart HW och tillhandahåller ett programmeringsverktyg (SIMPL Windows och VisionTools Pro-e). Det kontrollprogram som jag vill lägga till inuti vår egna applikation är således ett program jag skrivit och kompilerat själv i deras utvecklingsmiljö. Men det kan vara bra att fråga dem ja.köra en applikation i en annan
Jag har en fundering som jag inte kan hitta nån information om...
Jag har ett GUI med begränsat antal funktioner. Det används inom AV branschen för att styra projektorsystem. Vi har ett config program för att ändra layouten beroende på vad systemet innehåller för HW. Problemet med detta är att för varje ny HW som vi vill använda så måste vi addera den till vårt bibliotek.
Nu finns det en tredje part som har ett outstanding bibliotek redan, men saknar finesserna i vår applikation.
Jag vill kunna köra tredje partens windowsapplikation (alternativt webapplikation) i våran egen. Att köra de som två separata windows applikationer och Alt+Tab mellan dem är _inte_ acceptabelt...
Har ni något förslag på vart jag ska leta för att hitta mer info om detta?
TackSv: köra en applikation i en annan
Att få in en webbsida är lätt. Det är bara att lägga in en WebBrowser-kontroll och sätta url med Navigate.
Att köra en annan applikation i din egen kan göras på lite olika sätt. Här är ett exempel som flyttar processens window in i din panel:
using System;
using System.Windows.Forms;
using System.Diagnostics;
using System.Runtime.InteropServices;
namespace WindowsFormsApplication1
{
public partial class Form1 : Form
{
[DllImport("user32.dll")]
static extern IntPtr SetParent(IntPtr hWndChild, IntPtr hWndNewParent);
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
Process p = Process.Start("notepad.exe");
p.WaitForInputIdle();
SetParent(p.MainWindowHandle, panel1.Handle);
}
}
}
Sv:köra en applikation i en annan
Jag ska titta på dina lösningar, TACK!