Hej! sätt en Breakpoint på Den fastnar direkt vid första satsen och sedan gör den en throw på exceptionét som kommer. Istället för att gå till nästa del, dvs den stannar. Så är det med de andra try & catch- satserna också. Som jag sa innan dessa har fungerat innan. Vad är det för exception som kastas? Det kastas inte ett nytt exception i catch-satsen? Jag får även upp följande meddelande när jag laddar sidorna.Mina try Catch satser har slutat att fungera
jag har följande try - catch sats
<code>
try
{
custID = int.Parse(Request.QueryString["id"].ToString());
ViewState["ID"] = custID;
isNew = false;
ViewState["isnew"] = isNew;
}
catch (Exception)
{
custID = 0;
isNew = true;
}
</code>
Denna har fungerat i evigheter. men nu så verkar det som att inga try catch satser fungerar. Jag vet att jag varit i Debug menyn och exceptins och mekat lite. Har även nyligen installerat framework 4 och kör på VS 2008.
Några tips och råd.
/TyronneSv: Mina try Catch satser har slutat att fungera
både i Try och i Catch och se vilken Breakpoint som du kommer tillSv:Mina try Catch satser har slutat att fungera
/TyronneSv: Mina try Catch satser har slutat att fungera
JohanSv:Mina try Catch satser har slutat att fungera
ex:
System.Web.HttpException occurred
Message="Filen finns inte."
Source="System.Web"
ErrorCode=-2147467259
StackTrace:
vid System.Web.StaticFileHandler.GetFileInfo(String virtualPathWithPathInfo, String physicalPath, HttpResponse response)
InnerException:
kommer upp titt som tätt och jag får klicka på continue. Detta kommer upp så fort jag byter sida verkar det som. Det har inte heller funnits där innan. Vet inte hur jag skall åtgärda det. Sidorna tar en evig tid att ladda. Jag måste ha gjort någotting, suck!
Jag får även upp ett meddelande när jag startar upp datorn att
This assembly is protected by an unregistred version of Eziriz´s .NET Reactor
Och vad jag fårstår så har detta programmet något att göra med att skydda viss kod.
I try satsen blir det bara att den fastnar på första värdet som inte innehåller något värde eller liknande
/Tyronne