Jag har gjort en sida och använder ckeditor, det fungerar att skriva i editorn och lägga till i databasen. Men när jag ska skicka mail och skriver själva mailet i ckeditor är mailet tomt, men bara i FireFox. Vad kan detta bero på? Vad gör man åt det? Hej!Kan inte skicka mail via FireFox
Min kod:
<code>
protected void btnSend_Click(object sender, EventArgs e)
{
string senderMail = txtSenderMail.Text;
string subject = txtSubject.Text;
string mess = Request.Form["editor1"];
mess = HttpUtility.HtmlEncode(mess);
bool isValid = Utilities.CheckString("^[a-z0-9_\\+-]+(\\.[a-z0-9_\\+-]+)*@[a-z0-9-]+(\\.[a-z0-9-]+)*\\.([a-z]{2,4})$", senderMail);
if (!isValid)
{
lblMailStatus.Text = "<ul><li>Din epost stämmer inte!</li></ul>";
lblMailStatus.CssClass = "boldText redText";
} else
{
bool success = Utilities.SendMail(senderMail, SiteConfig.MailReceiver, subject, mess);
if (success)
{
lblMailStatus.Text = "TEXT";
lblMailStatus.CssClass = "boldText greenText";
lblMailForm.Visible = false;
}
else
{
lblMailStatus.Text = "Det gick inte att skicka ditt meddelande!";
lblMailStatus.CssClass = "boldText redText";
}
}
}
public static bool SendMail(string from, string to, string subject, string body)
{
SmtpClient mailClient = new SmtpClient(SiteConfig.MailServer);
mailClient.Credentials = new NetworkCredential(SiteConfig.MailUsername, SiteConfig.MailPassword);
mailClient.Port = int.Parse(SiteConfig.MailServerPort.ToString());
MailMessage mailMessage = new MailMessage(from, to, subject, HttpUtility.HtmlDecode(body));
mailMessage.IsBodyHtml = true;
bool success = false;
try
{
mailClient.Send(mailMessage);
success = true;
return success;
}
catch (Exception)
{
return success;
throw;
}
}
</code>Sv: Kan inte skicka mail via FireFox
Kan du verifiera först och främst att "string body" innehåller värde. Om så, kan du jämföra hur HTML:en är uppbyggt mellan exempelvis FireFox och Internet Explorer, Safari, Crome eller någon annan webbläsare.
Om de skiljer sig, kan det vara så att ex. FireFox lägger till några "huvuden" i HTML-koden som inte e-postklienten gillar. Du skulle också kunna ta fram källan för e-brevet i din e-postklient och jämföra den mellan ett som är skickat av FireFox och någon annan webbläsare.
Bara några tankar på varför det blir "tomt".