Hallå Mono har en applikation (http://www.mono-project.com/MoMA) som du kan använda för att kontrollera hur mycket som måste skrivas om för att din .Net-kod ska fungera i Mono. Hej JohanPorta NET app till mac
Va ett tag sedan jag va på pellesoft. Verkar riktigt dött men hoppas jag har fel :-)
Jag har ett program som är skrivet i C# NET 3.5 och är således en ren Windows applikation. Nu har trycket ökat från Mac användare om önskemål att kunna köra programmet. Jag har hittills hänvisat till parallell desktop eller liknande virtuella lösningar men inser att det inte är hållbart i längden och det kräver en Win licens.
Fråga: Finns det något verktyg för att porta en NET pplikation till mac plattformen?
Förutsättningar: Inga kunskaper i mac och dess programmeringsspråk.
Hört talas om något som kallas mono, men vet inte mycket mer än så. Någon som har erfarenhet och kunskap om detta? Kan till och med betala för hjälp med detta.
ps/Pelle ta bort/slå ihop 90% av forumkategorierna. Det är fantastiskt rörigt och dålig aktivitet i de flesta.Sv: Porta NET app till mac
Om du använt WinForms och inte några API-anrop till Windows så funkar det mesta.
Du kan fortfarande utveckla i Visual Studio på Windows och testa om det går att kör programmet i Mono på Windows och i en virtuell Linux-miljö innan du letar reda på en Mac att testköra på.Sv:Porta NET app till mac
Tack för ditt svar. Testade MoMA och det verkade som det inte skulle vara några större problem. Använder webbrowser controllen i programmet och det var dock inte bra.
Får sätta mig in i detta lite mer, verkar finnas bra med verktyg och info.