Hej! Jag tror inte det gör nån skillnad om du kör med BCC istället (det hänger på mottagande mailserverns konfiguration). Men kanske skulle du kunna göra en köfunktion på din sida istället? Så att den pytsar ut säg 10 mail åt gången, var 10:e minut eller nåt? Ok det kan man ju testa, hur skulle man kunna skriva en sådan köfunktion på min asp.net C# sida? Har du möjlighet att t.ex. sätta upp jobb i SQL Server Agent eller nån annan schemaläggare? En rätt överskådlig variant vore isf. att fixa så att sidan populerar en tabell i databasen med en lista på vilka adresser som ska skickas till. Sedan sätter du upp ett jobb i agenten som körs var 10:e minut och selekterar de 10 översta posterna från tabellen och skickar mail till dem (och tar bort/flaggar dem som behandlade i tabellen).Mailutskick med asp.net (C#)
Jag driver en liten sida åt en förening med ca 160 medlemmar.
På denna sida har jag en funktion för att kunna skicka ett mailutskick till alla medlemmar med hjälp av System.Net.Mail. Sidan är hostad av binero.
Det går perfekt att skicka mail men till vissa medlemmar får jag tillbaka ett svar, "Connection rate limit exceeded". Detta pga av att jag har för många medlemmar som ligger på @med.lu.se så när bineros mail server skickar för många mail samtidigt till denna mailserver slänger den iväg detta felmeddelande. Det läggs då i bineros mailkö för att skickas om men tydligen kan det inte ligga tillräckligt länge i denna kö för att gå igenom. Varken de som driver @med.lu.se eller binero vill ändra på sina inställningar så jag är lämnad att lösa detta på egen hand.
Jag har byggt tjänsten så att den skickar ett mail till varje medlem, skulle det ha någon betydelse i praktiken om man lägger in alla medlemmar med bcc istället för att skicka ett mail/medlem?
Finns det någon smart inte allt för komplicerad lösning jag missat?Sv: Mailutskick med asp.net (C#)
Sv:Mailutskick med asp.net (C#)
Sv: Mailutskick med asp.net (C#)