Min applikation byggdes med Framework 2, nu håller jag på att uppdatera. Mitt problem är att jag använde mig av DirectX, och här haglar problemen. Jag rensade allt och började om ifrån början, installerade om DirectX inkl SDK osv.DirectX problem i Framework 4 c#
<code>
//här börjar problemen med ett error, men säger bara att det är fel på applikationen
private void initDirectSound()
{
try
{
applicationDevice = new Device();
applicationDevice.SetCooperativeLevel(this.Handle, CooperativeLevel.Priority);
}
catch (SoundException fel)
{
MessageBox.Show(fel.Message + fel.Source, "MusicTranspose 2.0 - initDirectSound", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error);
Close();
return;
}
}
//efter att halistat ut frekvensen på en ton så..
PlayNote(Class1.Frekvens(GrundTon));
//och går vidare till
private void PlayNote(double freq)
{
applicationBuffer = null;
BufferDescription desc = new BufferDescription();
desc.ControlFrequency = true;
desc.ControlPan = true;
desc.ControlVolume = true;
desc.GlobalFocus = true;
try
{
strFileName = System.Windows.Forms.Application.StartupPath + @"\Ljud\ding.wav";
applicationBuffer = new SecondaryBuffer(strFileName, desc, applicationDevice);
applicationBuffer.Frequency = Convert.ToInt32(freq);
BufferPlayFlags PlayFlags = 0;
applicationBuffer.Play(0, PlayFlags);
//osv
</code>
Detta systemet fungerade väldigt bra, men inte längre. Sv: DirectX problem i Framework 4 c#
Ok kan ni tänka er, nu fungerar det, nästan bättren än innan(!)