Allt gick så himmla bra, men sen kom en massa småproblem, och så dyker detta upp: Hej, är det VS 2013 som berättar detta när den startar upp? Vad är den engelska feltexten? Hej Pelle, ja det är det, det finns ingen engelsk text, utan det som jag skrev in kom up I en medelands skylt. Nu har jag hittat felet. Det är inte så konstigt att du får problem om du kallar på Invalidate i OnPaint-metoden. Det den gör är nämligen att berätta att fönstret behöver ritas om, vilken leder till att paint-metoden körs. Du får alltså en oändlig loop.Problem i Visual Studio 2013 C#
Det går inte att starta programmet eftersom dess sida vid sida-konfiguration är felaktig.
Kontrolera händelseloggen eller använd kommandoradsverktyget sxstrace.exe för mera information.
Jag begriper inte alls vad jag skall göra...Sv: Problem i Visual Studio 2013 C#
Sv:Problem i Visual Studio 2013 C#
Sv: Problem i Visual Studio 2013 C#
Jag har kämpat som en dare, fått alla fel I boken, t ex properties vägrade visa sig osv.
Felet låg I min custom kontroll, konstigt nog.
Den tyckte inte om Invalidate(); I protected override void OnPaint(PaintEventArgs pe).
Jag är överaskad, därför att var man än letar, när det gäller koder, så skall ju det vara med.
Nu är det bortkommenterat och allt fungerar kalasfint.Sv:Problem i Visual Studio 2013 C#
Det är dock inte alltid fel att göra det, t.ex. i en spel-loop, men då behöver det finnas annan logik också. Och som du märkte så gillar inte designern alls när man gör detta.