hej har funderingar på dels hur man gör för att spara bifogad textfil till en specifik plats när man installerar ett program som tex Hej, att arbeta med filer där programmet installeras har jag för mig att katalogen heter app.path - då skall du få fram katalogen där din exe-fil startades och det innebär också att om någon flyttar exefilen till annan katalog får du alltid tag på rätt katalog ändå. filhanterings problemet hittade , men ville löst det på annat sätt. ang listview kan skicka kod för knappen, men i generellt vad den gör är att highligta den item som markers och trycker jag på knappen flyttar markeringen till nästa osv tills den hamnar på sista och sen försvinner den från listview fönstret vill ha att den ska scrolla med automatiskt. Perfekt, visa gärna koden du kom fram till så hjälper du till att hjälpa andra som kommer läsa denna tråd i framtiden!filhantering samt listview.
string path = System.IO.Path.Combine(Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.MyDoc??uments),"MyApp","textfil");
har även problem vid autmatisk scrollning vid lost focus av markering i en listview, som det är nu så försvinner markringen ner i rullnings listan utan att följa focus. lite irriterande. har nån ett bra förslag att åtgärda detta
hoppas på att få bra hjälp
Sv: filhantering samt listview.
Den andra frågan är nog lite klurigare utan att se all kod och hur det uppstår. Om markeringen i scroll-listan försvinner, är det så att du har en timer eller liknande igång som gör att andra saker tar fokus, eller kanske någon loop som arbetar parallellt? Sv:filhantering samt listview.
men ska jag göra en egen metod för det med dessa parametrar
listView.ScrollIntoView(listView.SelectedItem);
listView.UpdateLayout();
eller räcker det att köra dessa rader i knappen ner eftersom det är neråt i listan som är den naturliga väg.
är jag på rätt väg?Sv:filhantering samt listview.
Lycka till /Pelle