Jag har problem med att uppdatera min checkbox när man ändra inläsning av en annan textfil (TotalHomeaspectsstring1) Länge sedan nu men det finns typ .refresh() på vissa objekt. Kör du en loop som i detta fall så brukar du kunna använda en sådan funktion. I bakhuvudet finns också en annan funktion som gör att man släpper några millisekunder åt formuläret att få tid att uppdatera sig men kan verkligen inte få fram det i huvudet just nu :) Tack för ditt svar!Hur uppdatera man texten i dynamiska checkbox under runtime? (C# Winforms)
Jag har läst mycket på nätet men har inte lyckas hitta något som fungerar för mej! Är det någon som kan leda mej på rätt spår?
public void CreateCheckbox1()
{
if (File.Exists(TotalHomeaspectsstring1) == true)
{
StreamReader objreader;
objreader = new StreamReader(TotalHomeaspectsstring1, System.Text.Encoding.Default);
int count = 25;
for (int i = 1; i <= count; i++)
{
temptext = objreader.ReadLine();
var checkBox = new CheckBox();
checkBox.Name = String.Format("checkBox{0}", 1);
checkBox.Location = new Point(150, 30 + (i * 25));
checkBox.Text = temptext;
checkBox.Checked = false;
this.Controls.Add(checkBox);
toolTip1.SetToolTip(checkBox, temptext);
}
objreader.Close();
}
}
Tacksam för hjälp!
Micael.Sv: Hur uppdatera man texten i dynamiska checkbox under runtime? (C# Winforms)
Hittade, Application.Doevents();Sv:Hur uppdatera man texten i dynamiska checkbox under runtime? (C# Winforms)
Jag löste med statiska checkboxar och en traditionell gammal Array istället! :)
Men tycker det är lite lustigt att det ska vara så om ständigt med en sådan simpel lite funktion i dagens datasamhälle! :)
/Micke.