Vad är vitsen med ytterligare ett programspråk ? Hej, Som jag ser det är väl att du behöver bara kunna ett språk.varför ?
Är det bättre att använda än befintliga och när skall man då använda c#?
Vad kan man ersätta med c# ?
Ersätter det c++ ? eller vb.net ?
Har läst att Bill Gates har hoppat på att skriva c# så då måste det ju vara enkelt men nu brukar enkla programspråk snabt ha begränsningar är det så ?
Massa frågor som förhoppningsvis kan leda till en bra debatt.
(kom nu bara inte med dumma påhopp om att jag inte vill lära mig nytt utan vad blir så mycket bättre med c#)
/RolandSv: varför ?
Jag skulle nog inte säga att c# ersätter något språk. C# är ett nytt språk som är framtaget för MS nya plattform .net. Jag tror nog att en av tankarna med c# är att ge vana c++ och c-programmerare en möjlighet att på kort tid kunna utveckla program i .net.
Man kan fortfarande utveckla program i .net med c++ genom att skriva sk "unmanaged code"*, men utvecklingstiden är kortare med c#. En c++ utvecklare kommer att känna igen sig väl i c#, men han/hon behöver inte hantera pekare till minnet och sånt som kan var lite bökigt om man inte är van. Detta tar runtime-miljön hand om.
mvh /Thomas
*) Alla program i .net körs med en runtime som heter CLR. Om man skriver unmanaged code så går man vid sidan om denna runtime.Sv: varför ?
C# går att utveckla applikationer med, men det kan oxå ersätta VB-Script i ASP.NET-sidor!
Så du behöver bara ett språk för "allt".
/AC