Hej Alltså, jag tror jag blir tokig...kommer inte runt mitt problem. Grejen är så här att jag vill att om man klickar på ett värde i en cell så skall den cellens värde appliceras som ett RowFilter...emn jag lyckas ju inte fånga när man klickar...nån som vet??? funkade det inte att fånga click-eventet, kolla om det var dubbelklick och använda currentcell? Alltså...klick verkar inte gå att fånga men CurrentCellChanged funkade.Tabeller och klick-events [Löst]
Har ytterliggar problem med komponenter...skulle behöva visa data i en tabell men vill kunna fånga t.ex. när man dubbelklickar i en cell. Som jag fattar det så stödjer inte DataGrid:en detta, alltså att kunna fånga värdet i den cellen som användaren dubbelklickar i. Nån som vet hur man kan lösa detta? Förutom att skriva en egen komponent från botten...
/johan
---------Lösning????------
Man kanske kan använda sig av CurrentCell och lyssna på DataGridens event?!? Måste testas...
nej, det funkade inget vidare...
-----------------------Sv: Tabeller och klick-events
/JohanSv: Tabeller och klick-events
Sv: Tabeller och klick-events
Men egentligen skulle jag ju velat ha det på klick eftersom man då skulle kunnat visat en meny etc...men detta får väl duga så länge...
/johan