Jag har hört att man med hjälp av VS.NET ska kunna konvertera C++ till C# eller VB.NET. hmm... jag kan inte tänka mig att standardc++ ska gå att konvertera till msil. vart har du hört det? är det inte managed extensions för C++, går det inte att få fungerande MSIL (CIL) kod ur en C++ applikation. "Detta ska tydligen fungera som så att grundkoden konverteras till MSil som i sin tur sen konverterar det till det språk som man vill ha det i."Konvertera c++ till c# ??
Detta ska tydligen fungera som så att grundkoden konverteras till MSil som i sin tur sen konverterar det till det språk som man vill ha det i.
Min fråga är om någon där ute har provat på att konvertera ett program skrivet i C++ till C#, hur gör man?
Tack på förhand. / LariSv: Konvertera c++ till c# ??
Sv: Konvertera c++ till c# ??
C++ går antingen mot kärnan eller MFC/ATL och det finns ingen kompabilitet med CLR där tyvärr.Sv: Konvertera c++ till c# ??
om det är en managed c++ app så är det ju fullt möjligt att det går.
eftersom det finns decompilers som kan decompilera msil till c# (och andra språk oxo???)
men som sagt detta kräver ju att din c++ redan är gjord för .net..
en trevlig decompiler är ju "anakrino" för c#
http://www.saurik.com/net/exemplar/
dock är det väll inte alltid som det går att konvertera mellan de olika språken , vb.net kanske outputtar en viss sekvens msil kod för en viss uppgift och då kräver det ju att den decompiler man använder förstår just den sekvensen msil kod och kan konvertera den till fungerande c# kod....
//Roger