Jag håller på med en texteditor i C#, men jag skulle behöva en bättre textkontroll. Jag behöver en som stödjer syntax-highlighting och variabel tabbredd (eller fast på 4 tecken). Det viktigaste av allt är att den är gratis, eftersom mitt program kommer att släppas som freeware. Utmaning: skriv en egen, så blir programmet helt och hållet ditt utan någon annans hjälp, sen är det ju kul också :) Om du har tänkt dig att din text editor ska slutligen vara en freeware . varför delar du inte med oss den kod du skrev . så att om nån av oss kan eller vill bidra med något i ditt program . >Om du har tänkt dig att din text editor ska slutligen vara en freeware . varför delar du inte med oss den kod du skrev . Hej på er som har svarat på mitt inlägg!Avancerad textkontroll
Jag hittade en bra kontroll (kommer inte ihåg adressen), men den kostade en del.
Jag vet att det är glest med sådana kontroller, men om någon ved något liknande kan ni väl tipsa mig.
Marecus AhlbergSv: Avancerad textkontroll
Sv: Avancerad textkontroll
Det är alltid enklare att ha en helhet och överblick över ett projekt för att svara på en enstack fråga .Sv: Avancerad textkontroll
för då blir det ju open source och det är väl en helt annan sak?Sv: Avancerad textkontroll
Jag har funderat på det där med OpenSource, men jag vill ha en utmaning.
Jag vill skriva alla grundläggande funktioner (skriv ut, öppna mm) själv, och när jag är klar med det, funderar jag på att lägga ut koden så ni kan ge mig förslag på optimeringar och förbättringar. Att skriva kontrollen själv är nog en omöjlig uppgift för mig, men tillsammans med nån kanske det går...
Om ni vill titta på statusen, kan ni gå in på
http://home.swipnet.se/orust/marcusoft
Klicka på program och på TextWrite. Mitt program Random ligger för övrigt med på den Datormagazin som prenumeranterna fick igår.
Marcus Ahberg