Hej! Typ, När jag försöker ta in System.Management får jag bara felmeddelande: Du måste lägga till en referens till System.Management.dll Jag tror att det kräver att jag ställer om en del säkerhetsinställningar på servern, är det så?Ta reda på ledigt hårddisksutrymme
I gamla asp kunde man använda FSO-objoktet för att ta reda på allt om mappar och även hur mycket ledigt utrymme som finns på en hårddisk/partition.
I .net finns System.IO men jag hittar ingenting om hur man får reda på ledigt utrymme.
Någon som vet?Sv: Ta reda på ledigt hårddisksutrymme
ManagementObjectCollection MOC = (new ManagementObjectSearcher(new SelectQuery("SELECT FreeSpace FROM Win32_LogicalDisk WHERE deviceID = 'C:'"))).Get();
foreach (ManagementObject MO in MOC)
Console.WriteLine("C:" + MO.Properties["FreeSpace"].Value.ToString());Sv: Ta reda på ledigt hårddisksutrymme
The type or namespace name 'Management' does not exist in the class or namespace 'System' (are you missing an assembly reference?)
Det kanske skall nämnas att jag skall använda det till för att skriva ut det i en webbapplikation (asp.net)Sv: Ta reda på ledigt hårddisksutrymme
MSSv: Ta reda på ledigt hårddisksutrymme
Någon som har några andra tips?