Halloj! Hej. Jag hade ett nästan identiskt problem igår, när jag skulle visa en text som hämtas från en TEXTAREA (html) som innehåller flera rader. När jag la in texten via javascript i en <SPAN> med innerHTML så blev radbrytningarna till mellanslag och allt visades på en rad. När jag använde innerText i stället så fungerade det bra. Tjenare Fredda! hej igen. Det funkade ju klockrent, lunchkoman satt i länge idag... :)byta ut entertryckningar mot "<BR>" från en texta
Har problem med att få tag på tecknet för radbrytning med enterslag i en textbox. Strängen som skrivs in i textboxen sparas i en databas som sedan skall presenteras i en .aspx sida . Jag vill byta ut entertryckningen mot en "<BR>" tagg.
Har provat förgäves med sträng.Replace("vbCrlF", "<BR>"); även "\n" och "vbLf"
Tack på förhand!
/SvenneSv: byta ut entertryckningar mot "<BR>" från en t
Testa:
<code>
sträng.Replace(ControlChars.CrLf, "<BR>");
</code>
//freddaSv: byta ut entertryckningar mot "<BR>" från en t
Ditt problem kan kanske alltså lösas utan att editera strängen beroende på hur den skall visas på aspx-sidan, vilket ju kan vara bra om du så småningom vill visa strängen i en vanlig textbox igen...då måste du ju ta bort alla <BR>...Sv: byta ut entertryckningar mot "<BR>" från en t
Ditt exempel lät ju utmärkt, problemet är nu bara att jag kan inte hitta biblioteket som ControlChars ligger under... Får följande fel:
The type or namespace name 'ControlChars' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
/SvenneSv: byta ut entertryckningar mot "<BR>" från en t
Usräkta... Det var tydligen bara tillgängligt i VB.NET, tror jag.
Jag kan inte testa nu eftersom jag inte har .NET på den dator jag sitter på just nu.
Testa detta:
<code>
private const string CCRLF = "\r\n";
sträng.Replace(CCRLF, "<BR>");
</code>
//freddaSv: byta ut entertryckningar mot "<BR>" från en t
Tack för hjälpen!