Nån som vet om det är nåt problem med att använda sockets och t.ex. ADSL. Det verkar som om min Socket-koppling går ner efter några minuter om man inte skickat något. Har försökt med att ligga och skicka "ping" (vanliga ping alltså) men den verkar inte hålla socketen uppe. Nån som råkat ut för nåt liknande? Alltså, grejen är så här att jag har en testserver som snurrar på en ADSL-lina och den verkar klippa Socket-kopplingen ibland även om man sitter på "fet-band" i andra ändan. Frågan är ju bara hur man får ADSL-kopplingen att inte stänga ner sig. Har testat med att ligga och pinga Servern typ var 10:E sekund men det hjälper inte... Aha, har du kollat så du inte har en router som ligger och försöker hämta ny ip-adress efter femton till tjugo minuter? (jag har haft just det problemet själv) Kan det vara så att den (vad-det-nu-är) som stänger ned uppkopplingen inte "fattar" att ping är trafik? Kanske prova gör något annat, som t ex hämta någon liten htmlsida, göra någon TCP/IP koppling? jepp, låter som en vettig tanke... ska se om det hjälper om jag hämtar en web-sida...Sockets och ADSL
Det kan oxå vara en ISDN koppling som stänger ner sig men borde de inte hålla sin uppkoppling om man skickar ping?Sv: Sockets och ADSL
Nån med några andra idéer?Sv: Sockets och ADSL
Sv: Sockets och ADSL
Sv: Sockets och ADSL
Orkade aldrig testa vad som gick åt skogen...