Finns det någon funktion i .NET som tillsvarar FindWindow? Så vidt jag minns så finnes det vel inte inte et direkt motsvarande API. fast va vill du åstadkomma? ta rede på om ditt program allerede er startet? Scenariot är följande: Använd din egen Form istället för en MessageBox. Då borde det vara trivialt att stänga den efter en viss tid.tillsvarande FindWindow
Man kan väl använda nativefunktionen direkt, men jag tänkte om det finns någon .NET-funktion är det jo onödigt.
// JarleSv: tillsvarande FindWindow
Då kan du i stället bruke bruke GetProcessByName for å få en liste over prosesser i gång. Vill du ha en window handle så kan du då kalla Process.MainWindowHandle. Dersom du önsker klassiska windows kall av typen ShowWindow/SetForeGroundWindow, så måste du gjöre p/invoke. (og använde Process.MainWindowHandle som en klassisk window handle)Sv: tillsvarande FindWindow
Jag kör en applikation. Användaren gör sina ärenden och går därifrån. Efter ett tags inaktivitet vill jag logga ut användaren. Jag spinner igång en ny tråd som kastar upp en messagebox ("Är du klar?"). Om användaren inte svarar inom en kort tid loggas användaren ut. Jag tar bort tråden, men messageboxen finns fortfarande kvar. Så problemet är att jag inte får död på messageboxen.
Applikationen skall köra i en offentlig miljö där många användare kommer och går. Jag vill därför påtvinga en utloggning.
Om någon har en bättre ide så mottas den med stor glädje. :)
// JarleSv: tillsvarande FindWindow
MS