Hur gör man i C# för att begränsa nätverks-bandbreden? Bandbredden begränsas bara till användningen kan man säga. He :-)., ,.,. jorå jag förstår vad du menar, men jag vill inte begränsa bandbreden på nått program utan allmänt på datorn, typ ändra så att man inte kan använda fulla hastigheten på nätverket. Det ska typ fungera som nån sorts brandvägg som "pausar" informationen som skickas från datorn till nätverket och tillbaka. Hej Jimmie. Letar efter samma sak, fick du någon lösning på din tråd?hur begränsar man bandbreden?? (C#)
Typ sätta ner hastigheten från till exempel 100 Mbit/s till 1 Mbit/s.Sv: hur begränsar man bandbreden?? (C#)
Vill ett program använda bandbredd kommer endast de fysiska betingelserna att kunna hindra programmet från detta.
Det man gör istället är att man kan "trottla" sin applikation så att den helt enkelt skickar data i en viss takt. Detta kan man åstadkomma mha att använda
Thread.Sleep(100);
t.ex för att vänta i hundra millisekuner om ditt program har kommit fram till att det sänder data för snabbt, dvs att det ackumulerade antalet bytes överstiger en gräns som du har bestämt.
Ditt program får alltså ha en räknare som håller reda på hur många bytes det har skickat eller tagit emot.
Hoppas att du blev klok av min beskrivning
mvh
Anders LindénSv: hur begränsar man bandbreden?? (C#)
Jag vill alltså kunna sänka hastigheten på t.ex nätverket, jag vill veta hur jag ska göra för att kontrollera flödet, går det? Eller går det typ bara att ändra nånstans i registret? hmm.,,..,
// EnmechySv:hur begränsar man bandbreden?? (C#)