Tjena Läs denna artikel. vore det inte lättast att bara kolla det på KLIENTEN? Problemet är ju bara att då kan man ju bara knäcka algoritmen så har du ju fritt blås... Är det en app som ska säljas?Windows inloggning på server
Jag har ett litet problem. Jag skulle vilja logga in på en server (egenskriven) via Windows inloggningen. Grejen är ju den att jag verkar ju inte kunna komma åt en användares password (vore ju dumt annars) så då återstår ju att skita i passwordet men kolla så att användaren faktiskt är inloggad. Men hur gör jag det från en server?
Jag vill alltså från servern kolla om en användare är inloggade korrekt på sin klientdator...
Några idéer?Sv: Windows inloggning på server
http://www.mvps.org/vbnet/code/network/acceptsecuritycontext.htm
Där har du underlag för att skriva en egen dll eller nåt som du kan använda dig av på din server, det är dock Visual Basic det gälle men ändå.Sv: Windows inloggning på server
och sedan skicka användar id till server programmet , tillsammans med någon checksumma + att skicka datat krypterat , så att man inte kan hacka det hur som hellst.
//RogerSv: Windows inloggning på server
Det bästa hade således varit att skicka användarnamnet och passwordet till servern... men men..
Hmm, problemet är ju egentligen oxå att servern är skriven i Java... (*gulp* vågar man skriva sånt här). Men jag tänkte att det kanske var nån som hade en smart lösning men jag får nog fundera vidare på det här... Kanske skall tvinga användaren att ange lösenord iallafall, då kan man ju ha olika i NT och på min server.Sv: Windows inloggning på server
eller är det en inhouse app?
och om det är en inhouse app , finns det NÅGON risk att någon på företaget kommer dekompilera applikationen , hitta krypteringsdelen , skriva en egen klient som skickar rätt data ???
om det inte finns någon risk för det så är det ju bara köra...
//Roger