Nu har jag lite problem med versionshantering för kontroller. Så länge den nya versionens publika gränssnitt är bakåtkompatibelt, och du bara gjort interna buggfixar, så borde det räcka med att ange en < bindingRedirect > i programmets .config fil, som dirigerar om 1.3.4 till 1.3.6. Tackar! policy files är inte det du vill jobba med, Versions problem
jag har en signad kontroll mer versions nr 1.3.6.
en av mina kunder har ett system med pluggins , där hans användare i sin tur har kompilerat sina pluggins med version 1.3.4.
om han nu vill släppa en ny version av sitt progg , med den nya versionen av min kontroll , så funkar iof hans app väldigt fint , dock slutar alla pluggins att fungera pga att versions nr diffar..
det finns inget som bryter compatabilliteten mellan versionerna , det är bara lite buggfixar och nya features..
hur ska man lösa detta problemet?
känns fel att släppa en version med ett fixerat versions nr till just den kunden..
och dessutom blir det problem när man har ett fixerat versions nr , om han gör en installer till sin app så blir inte alltid den nya versionen installerad..(om en äldre version redan finns fast med samma versions nr)
så finns det någon lösning på detta?
//RogerSv: Versions problem
MSSv: Versions problem
ska kolla på det.
vore fantastiskt bra om det funkar...
såg någe om "policy files" som tydligen har med saken att göra oxo (??)
//RogerSv: Versions problem
utan som MS sa, bindingrediret