Hallå alla Hmmm hmmm hmm.. En verkligt knivig grej må jag säga. vet inte om det hjälper , men det finns ett api "getlasterror" som du kanske kan använda för att se vad det blev för fel.... Alltså jag vet vilket fel det blir men inte varför... men helt klart är att det har med användarrättigheterna på användaren att göra. Trash kollade lite oxå men vi har inte lyckats klara ut exakt vilka rättigheter man måste ha för att det skall fungera. Men som sagt så fort jag har nån lösning så återkommer jag.StgOpenStorageEx
Håller på att läsa lite filproperties och jag hittade ett bibliotek på http://www.domaindlx.com/e_morcillo/scripts/cod/net.asp allt funkar perfekt om man kör på filer som ligger lokalt på datorn. Men jag vill kunna köra även på mappade nätverksdiskar..
Det jag får fel på är StgOpenStorageEx.. och jag får -2147287039 tillbaka (borde vara Unable to perform requested operation.)...
Nu är saken den att jag är ingen stjärna på det här men är det nån som vet varför det felar och hur man avhjälper det...
Den inmappade katalogen ligger på en win 2000 burk...har sökt lite på nätet men inte hittat nåt vettigt.
************EDIT******************
Glömde att berätta..
Först körs: StgCreateStorageEx och om filen redan finns körs: StgOpenStorageEx med
AccessReadWrite eller ShareExclusive
hmmm, det verkar som om det har med användarrättigheterna att göra...
ska testa och återkomma med en lösning när jag vetSv: StgOpenStorageEx
Nu är du dessutom inne på något som jag inte riktigt är med i (nätverk å sånt) men det hindrar mig inte från att gissa vilt :-)
Har det hela inte med Remoting att göra?
Har inte läst under din bifigade länk och har inte gjort det du har gjort..
//Mikael.NETSv: StgOpenStorageEx
//RogerSv: StgOpenStorageEx