Hej, Kan du inte fånga den och se vad felet innehåller? System.Net.WebClient client = new System.Net.WebClient(); Tack för era tips men de hjälper inte. Det verkar som det är mer ett grundläggande (installations?) problem i .Net framework. Fel: Unable to connect to the remote server
Jag försöker hämta ner en webbsida med kodsnutten nedan men får följande felmeddelande:
An unhandled exception of type 'System.Net.WebException' occureed in system.dll.
Additional information: The underlaying connection was closed: Unable to connect to the remote server.
Programkod:
WebClient client = new WebClient();
Byte[] pageData = client.DownloadData("http://maddox.xmission.com/beatass.html");
Är jag helt ute och cyklar eller borde inte denna kod fungera? I nätverket använder jag mig av en D-Link604 router men detta borde väl knappast kunna vara problemet då port 80 är öppen (även som server)?
mvh
MatsSv: Fel: Unable to connect to the remote server
Sv: Fel: Unable to connect to the remote server
client.OpenRead(uri);
byte[] content = client.DownloadData(uri);
funkar?Sv: Fel: Unable to connect to the remote server
Genom designverktyget kan jag ej nå webbsidor som inte cachats(!?!). Om jag med andra ord från Start Page väljer t.ex. Online Community så ges svaret att en internetuppkoppling krävs, vilket jag ju har (bredband).
Jag testade att förenkla mitt program (ersätta gui med output till konsolen) och kompilera det från konsolen men får samma fel vid exekvering.
Att nå internet från .NET har tidigare fungerat, det vet jag. Men jag har väl lagt på något servicepack någonstans eller så har bara mitt Windows tröttnat på att fungera...