Om man har egna objekttyper i en datagrid så fungerar ju inte RowFilter så där jättebra, eftersom den verkar försöka använda = mellan objekttyperna. Min objekttyp, CString gör så att man kan sortera både decimaler och strängar i samma kolumn på ett korrekt sätt. Men hur får jag RowFilter att funger. JAg har testat att overrida Equals men den verkar gå på nånting annat eller så gör den nån check om den överhuvudtaget kan jämföra typerna med varandra. Det är lite mer koplicerat än så ok, finns det nån workaround då? Man måste ju kunna ha egen sortering i en DataView... eller är det the MS way or write your own way? Jag är inte 100 på den interna funktionaliten i en dataview. Vad som returneras hur och var. Du kan ärva DataView och överlagra RowFilter och göra själva filtreringen själv. jo, men frågan är om man får upp samma hastighet genom att själv göra alla kollar... nåja, vi får väl se om man orkar listan för data är intern för en datview, hmm, vad menar du?RowFilter, override på =?
Nån som har några förslag?Sv: RowFilter, override på =?
Den använder sig av lite Expression klasser i System.Data namespacet för att leta upp och ändra i den interna DataRow collectionen utifrån det interna DataTable objektet. Sv: RowFilter, override på =?
Sv: RowFilter, override på =?
Kommer dock vara tvungen att sätta mig in i det inom snar framtid. Så återkommer nog dåSv: RowFilter, override på =?
/Fredrik NSv: RowFilter, override på =?
Sv: RowFilter, override på =?
om du uppdaterar datat och hämtar datat för din kollektion via datviewns metoder, så kan du nog komma åt den nibyggda rowfilter funktionen.. Sv: RowFilter, override på =?
Grejen är den att jag bara visar info i dataviewn, gör inga uppdateringar, men ibland vill jag filtrera bort data. En egen RowFilter method eller kanske en annan egen mtod skulle kanske funka. Ska fundera lite
jag löste det genom att själv gå igenom varje rad och kolla om det matchade mina filters. Verkar fungera ok. Sparade kolumnen och vilket värde det skulle vara i en hashtable... just nu stödjer den bara =
/Edit
------------------------------------