(skrev det här inlägget för ett tag sedan i Windows Forms avdelningen, men eftersom aktiviteten där inte verkar vara så hög så postar jag om frågan här) Hej. Jag kör inte ASP.Net, men borde väl gå och göra som du säger med en variabel som sätts när man markerar ett datum. Fast då antar jag att man måste gå in och fånga dte event som utlöses när man bläddrar fram/bak en månad (om det nu finns?). Låter bara så himla krångligt för något så enkelt... det känns som en självklarhet att ett datum man valt inte skall ändras för att man bläddrar framåt en månad :(Skumt beteende på MonthCalendar
Hejsan!
Jag vill visa en MonthCalendar där användaren skall kunna välja ett visst datumintervall. Problemet jag stött på och som jag tycker verkar vara så idiotiskt att jag nog tror att jag missat något viktigt, är att såfort man bläddrar fram eller bak en månad så flyttas selectiondate med. Väljer jag den 27 juni och bläddrar fram till juli med avsikten att välja till den 10 juli så flyttas alltså selectiondate med till den 27 juli. Detta gör det omöjligt att välja ett intervall som sträcker sig över en månad.
En ful lösning är att visa flera månader år gången, men då jag inte har någon maxgräns för hur stort intervallet får vara så är detta ingen bra lösning ju.
Tacksam för förslag!
Mvh JonasSv: Skumt beteende på MonthCalendar
Har inte suttit så mkt med kalendercontrollen. Men jag har för mig jag sett ett attribut som man sätter som håller kvar det markerade värdet i minnet trotts att man klättrar månader fram. Dock blir det ju svårt om du vill välja två dagar. typ 3 Mars och 4 April där du då vill att något gäller mellan dessa tider.
Du kan nog göra en ful variant, ett script när du väljer ett datum, spara det i en hidden input, så kommer detta värde att följa med dig hur mkt du än trycker pga PostBacken (om du kör ASP ,Net) ???
//Johan NSv: Skumt beteende på MonthCalendar