Tjena Hej. Grejen är den att jag hämtar ingen data utan jag bygger tabellerna för hand utifrån en objektsamling. Jaha. hum. Mysko. Den klagar ju på minnet, men du borde klara alla de rader du pratar om. Har du testat begränsningen? hur många x antal du kan ha innan du når gränsen? Det sjuka är att i ett fall kunde vi dra upp ca 11500 poster, 20 kolumner --> kraschMax antal celler i Datagridden
Nån som vet om det finns nån max antal celler i en datagrid. Hela min app dör om man försöker ladda in en tabell med ca 12000 rader, 15 kolumner.
Varje cell innehåller inte speciellt mycket tecken, kanske i snitt 100.
Har frameworket nån egen max hur mycket ram den får plocka, som Java? I så fall var kan man ställa upp det?
Har 1 GB i RAM....
*********EDIT************
Testade på flera olika datorer och på två av tre kraschar det, men på min funkar det.
Alla har lika mycket i RAM. Ibland får man ett OutofMemoryException och ibland dör det bara utan några varningar. Tycker att det är väldans skumt. När jag har tabellen uppe tar applikationen ca 130 000 K i Mem Usage, men som jag har fattat det så ska man inte titta på det så mycket.Sv: Max antal celler i Datagridden
Kör du senaste MDAC:en på alla maskinerna? Om du ex kör 2.6:an så har den lite roliga saker för sig gällande datahämtning där man kan få minnes fel. Testa med att lägga in senaste versionen o se om det hjälper.
//Johan NSv: Max antal celler i Datagridden
Sv: Max antal celler i Datagridden
Har de maskiner du testat på stängt av virtuella disk hanteringen? minskat den?
eller gjort något annan mystiskt?
//Johan NSv: Max antal celler i Datagridden
Sen körde vi en tabell med 3 kolumner, 6000 poster --> krasch
Testade med 7000 poster, 20 kolumner --> gick igenom...
tycker det är väldigt skumt. Sen verkar den ju må väldigt mycket bättre om den får fylla på gridden i minimerat läge... Jag menar det känns inte som vi är i närheten av några maxgränser... men jag vet inte hur känsligt det är om man har andra program öppna samtidigt men jag tycker inte att det borde spela sååå stor roll. Jag menar även om mitt program tar 200 meg så finns det ju lite kvar (800 meg) till övriga...
Om man skriver ut de 12000 raderna i tabseparerad fil så blir det på ungefär 2,5 mb data så det är inte speciellt mycket vi snackar om egentligen.
***************** EDIT ****************
Vet inte riktigt vad som orsakade detta... men nåt skumt hände iallafall. På nåt sätt har det löst sig iallafall :-D