Hejsan En oregirstrerad kopia av Crystal Report följer med Vs :net, men du kan bara köra den 30 gånger. Sedan blir sparfunktionen disabled. Om det är detta som hänt kan du registera den på: www.crystaldecisions.com Tack Johan N. Hej Tjena Jag brukar rekommendera DataDynamics ActiveReports som raportverktyg. Det är royalty-fritt (vilket jag inte tror Crystal Reports är, eller har detta ändrats?), dvs det kostar inget för användarna av ditt program att använda. Givetvis är det en kostnad för dig som utvecklare, men den är ganska överkomlig för standardversionen som jag är säker på att du klarar dig med. muhaha Hmm...är inte säker på att jag förstod, har du utvecklat en "Syntaxbox" som ev kommer att implementeras i ActiveReports.Net? Jobbar en del med ActiveReports.Net så jag vill gärna veta mer :-) jepp. Grattis, det är ju ingen dålig trofé :-)CrystalReport
Jag har en laglig licens på .net men när jag vill använda CrystalReport vill programmet att jag skall registrera CrystalReport med en tio siffror kod. Vad jag vet så har jag inte fått någon sådan registerkod.
Vad är detta ??
MVH PeterSv: CrystalReport
Vad jag förstår så skall man inte behöva bettala för en sådan registrering då du ev köpt Vs .Net.
Detta var info jag fick under Beta 2 av Vs .Net sedan dess har jag inte testat Crystal Report. Så den info jag har kanske är gammal och har förändrats sedan Beta 2:an
Mer info hittar du här: (detta är för .Net licensen)http://www.crystaldecisions.com/products/crystalreports/net/licensing.asp
//Johan NSv: CrystalReport
Jag har läst igenom den sida du föreslog, men jag fortfarande skäppisk att den ingår i .net VARFÖR måste jag registrera CrystalReport.
Finns det något alternativ till CrystalReport,. Jag har gjort ett litet register över kunder. Seda gör jag ett urval med en SQL fråga över vilka kunder jag vill ha. Det är denna SQL fråga jag vill skriva ut på något sätt, finns det något bra sätt utan att använda CrystalReport.
MVH PeterSv: CrystalReport
Det beror väl lite på hur det skall se ut. Du kan ju använda vanlig html. Man kan göra helt ok saker med stylescheets m.m.
Du kan använda dig av GDI om du vill göra grafiksa bilder(diagram m.m.)
Crystal Report är ju en produkt som kostar pengar. Men jag har för mig du skall kunna registrera den gratis då du fick med den i Vs .Net. Men jag vet inte hur de ändrat på dessa regler. Använder den aldrig, inte haft något behov av det än.
//Johan NSv: CrystalReport
Jag hade oxå lite såna här tankar för ett tag sen men kom fram till att Excel räckte väldigt långt. Allt hänger ju på vad du vill göra. Att loopa igenom och skriva ut via word är ju ett annat sätt. Om det är en statisk rapport som inte behöver vara allt för avancerad så skulle jag nog använt en template i Excel istället. Tycker det där med Crystal Reports verkar vara lite "overkill" ibland. Men som sagts här innan så ska det nog vara fritt att använda det iom att du har en licens av vs.net. Att du måste registrera dig är väl bara för att de vill ha koll på hur många det är som verkligen använder det.Sv: CrystalReport
Se : www.datadynamics.comSv: CrystalReport
om ni ser en syntaxbox i activereports.net så vet ni ju var den kommer ifrån :)
de har iaf köpt en licens och sagt att de ska använda den , men har inte hört hur det gått..
//Roger
ps. har man en tant som inte begriper vad man gör så måste man få säga det här iaf...Sv: CrystalReport
Sv: CrystalReport
http://www.compona.com/wikiengine/WikiPageViewer.ascx?id=5
datadynamics köpte en sitelicens och sa att de skulle implementera den i activereports.net.
det sista jag hörde från dem var att de hade någon test implementering som skulle in för kvalitetsanalys och efter det så skulle de släppa den ny versionen.
mer än så vet jag inte..
om jag fattat det hela rätt så ska de ha stöd för att i runtime custa rapporterna?
typ att användarna kan redigera rapporter på någe sätt.
//RogerSv: CrystalReport
Jag är mäkta imponerad av kontrollen efter att ha kollat på hemsidan.
Det stämmer f ö att slutkunderna kan redigera rapporterna med ett verktyg som följer med. Verktyget följer dock bara med i Professional-versionen.