Tjena! Hej. Antar att du skapade en resource fil? Basnamnet på din embeded resource fil blir namepacet på där den lades in sedan om filen heter Resource1.resX så tar den ut Resource1 Löste det genom min andra metod. Lyckades plocka ut objektet ur exe filen. Sparade sedan ner filen på disk...Embedded Resources
Jag har laddat ner en klass som kan användas för uppspelning av midi-filer. Konstruktorn till klassen MidiFile tar en sträng som parameter. Det strängen representerar sökvägen till midifilen.
Om jag nu kompilerat min midi-fil som Embedded Resource, hur får jag då ut sökvägen till filen? Om detta går vill jag göra detta, men om det inte går så har jag en reservlösning:
Man plockar ut midi-filen och skapar en tempfil som man sedan spelar upp.
Men hur gör man detta? Hur plockar man ut en fil som är kompilerad som Ebedded Resource?Sv: Embedded Resources
Antar att du skapade en resource fil? Du hämtar in den precis med samma namn som du skapade den, och sedan det värde(key) du satte den under. OBS! Resourcefilen lagras alltid i din Bin mapp, om du inte anger något annat.
Om du bara vill ha sökvägen till den så kan du göra det genom
<code>
System.Environment.CurrentDirectory 'Ger dig sökvägen till där processen startade, där din exe fil ligger.
</code>
<code>
System.Reflection.Assembly myAssembly;
MyAssembly = this.GetType().Assembly;
System.Reflection.Assembly myOtherAssembly;
myOtherAssembly = System.Reflection.Assembly.Load("ResourceAssembly");
System.Resources.ResourceManager myManager = new
System.Resources.ResourceManager("ResourceNamespace.myResources",
myAssembly);
System.String myString;
System.Drawing.Image myImage;
myString = myManager.GetString("StringResource");
myImage = (System.Drawing.Image)myManager.GetObject("ImageResource")
</code>
//Johan N
"This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no
rights."Sv: Embedded Resources
Nej, jag lade bara till filen till projektet och valde Build Action = Embedded Resource...Sv: Embedded Resources
Ex: Om Namespacet är Foo så når du filen genom Foo.Resource1
<code>
System.Resources.ResourceManager("Foo.Resource1"...);
</code>
//Johan N
"This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no
rights."Sv: Embedded Resources