Jag får det här exception'et när jag sparar vissa jpeg bilder som jag har förminskat dom med [Skalning av bilder i .NET] och sedan ska spara den nya bilden. Är du säker på att du inte får in en fil med annat format? typ gif? eller liknande? den verkar klaga på des codec. Nej jag vet att det är jpg bilder, det är det enda som finns i den katalogen... Kan inte testa step into, tror inte sharpdevelop har det (om det har det får du gärna säga hur man gör). Det konstiga är att den klarade att förminska ett par andra filer som ligger i samma katalog (kommer från samma källa)... Ser inget fel på din kod när jag bara tittar på den. Verkar helt ok. Dum som jag är så kollade jag inte det jag borde kollat först, om filen var skrivskyddad (vilket den var). Tänkte inte på det eftersom jag skapar en ny bitmap i minnet men eftersom den ska skriva över den gamla filen så ... Borde kanske varit lite bättre felmeddelande men det är tyvärr ingen ursäkt. konstigt exception
<code>
System.Runtime.InteropServices.ExternalException: A generic error occurred in GDI+.
at System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageCodecInfo encoder, EncoderParameters encoderParams)
at System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageFormat format)
at PictureControl.start(String[] args)
</code>
Någon ide varför? Åtgärder?Sv: konstigt exception
Vart får du felet då du kör step into med breakpoint?
//Johan NSv: konstigt exception
Så om det är något problem med dess codec så måste jpg bilden innehålla något som .NET stödjer... fast endast när den ska spara den...
Kolla gärna på mitt tips ([Skalning av bilder i .NET]) och se om det kan vara något problem med koden där...Sv: konstigt exception
Är det något speciellt med de bilder som inte fungerar? är det alltid samma bild/bilder som inte vill fungera? Skilljer de sig något från de andra du har som fungerar?
//Johan NSv: konstigt exception
Tack för all hjälp iallafall Johan!