Jag behöver i min application en funktion om ligger och lyssnar efter ett WM_NCDESTROY meddelande till en extern applications fönster för att avgöra när det stängs ner. Det jag vill göra när detta meddelande kommer är att hindra det från att utföras. Alltså att fönstret inte stängs. Hur kan man göra detta. Jag har hwnd för det aktuella fönstret. >Det jag vill göra när detta meddelande kommer är att hindra det från att utföras. Alltså att fönstret inte stängs. Ok men om jag verkligen vill göra det och hittar en WM_Close hur ska jag gå tillväga om jag vill få det att funka? Vart kan jag läsa mer om det? Vad ska jag söka efter på nätet? http://msdn.microsoft.com/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/windowing/hooks/hookreference/hookfunctions/setwindowshookex.aspFånga ett WM_NCDESTROY meddelande.
MVH HenkeSv: Fånga ett WM_NCDESTROY meddelande.
När WM_NCDESTROY kommer är det för sent, du kan inte förhindra att fönstret stängs. Du kanske borde kolla WM_CLOSE istället.
Men att fånga och hantera meddelanden i andra processer är krångligt, och något jag skulle undvika om möjligt.
MSSv: Fånga ett WM_NCDESTROY meddelande.
Sv: Fånga ett WM_NCDESTROY meddelande.
Det är inget du gör i C#.
MS