Jag testade att göra en vanlig windows app och koppla mig till en MySql och där fungerade det bra med följande kod: Vi hade en nästintill identisk okd, testade din kod nu och får precis samma resultat. Inga felmeddelanden och sidan står bara och laddas men gör inget mer. Har ingen aning om vad felet kan vara, men det verkar ju nästan som om vi inte kan köra OleDb alls mot vårt wehotell. Eller vad säger du/ni?.NET - OleDb - MySql?
Jag har en applikation som jag utvecklat i c#, visual studio.net v 6.0, framework 1.0. Den är kopplad till en MySql databas.
Webhotellet jag valt vet jag att det stöder .net.
Problemet lyder:
I början använde jag mig av MsSQL server och det fungerade bra med SQL-connection, men det var alldeles för dyrt att koppla
upp sig mot så jag valde istället MySql.
Först testade jag ODBC connection, men som jag hört så måste jag ha visual studio 2003(v 7.0?) och framework 1.1(kanske)
för att få ODBC att fungera, för att jag inte kan importera ODBC namespace.
Framwork kan jag få tag i men senaste versionen av Visual studio är för dyr för mig att använda. Har jag rätt så långt?
Efter att ha letat igenom nätet efter lösningar verkar det som om OleDb är det bästa sättet att koppla upp sig med.
Så nu har jag testat OleDb istället, MyOleDb 3.0 provider på MySqls hemsida som jag fick webhotellet att installera.
Innan det blev installerat fick jag ett felmeddelande, men nu händer det istället inget alls. Det verkar som sidan laddas,
men inget händer.
Ngn som har en lösning på mitt problem? Det måste finnas ngn som använt -> .NET - OleDb - MySql? Sv: .NET - OleDb - MySql?
<code>
OleDbConnection conn=new OleDbConnection("Provider=MySqlProv.3.0;Data Source=MyDB;Integrated Security=\"\";Password=\"\";User ID=\"root\";Location=localhost;Extended Properties=\"\"");
OleDbDataAdapter adapt=new OleDbDataAdapter("Select * from tmptable",conn);
DataSet dbset=new DataSet("test");
adapt.Fill(dbset);
</code>
Hur har du gjort för att koppla dig mot databasen?Sv: .NET - OleDb - MySql?