Hej, Eftersom ingen svarat än så tänkte jag iallafall skriva nåt. Vet inte hur det fungerar på Win CE men jag vet inte om man kan använda regAsm där oxå. Nåja, läs vidare på http://www.c-sharpcorner.com/vbnet/Tutorials/AccessNetCompsFromVBIA.asp tills nån som vet svarar... Finns det någon möjlighet att "köra" C# - kod i WindowsCE/PocketPC miljö från en applikation i eMbedded VB? Du kan använda .NET Compact Framework för Windows CE/Pocket PC, men som MS säger så saknar det COM Interop. Lär på micrsosofts .net sida om vad som ingår i .NET CF för mer informationCOM-objekt för Windows CE
är det någon som vet om det är möjligt att i C# skapa COM-objekt som kan registreras (och användas) i Windows CE?
Via ”C# - smart device application – class library” i VS.NET kan jag skapa en dll-fil som kan användas på plattformen i fråga (PocketPC). Däremot kan jag inte registrera filen i operativsystemet vilket jag väl behöver för att kunna anropa den från exempelvis en applikation i eMbedded VB. (För registreringen har jag provat att använda programmet regsvrce.exe)
Tacksam för hjälp eller tips!
mvh
//FredrikSv: COM-objekt för Windows CE
Sv: COM-objekt för Windows CE
//FredrikSv: COM-objekt för Windows CE
---
<b>Andreas Håkansson
Student of Software Engineering</b>