Finns det nåt som c#-script eller liknande på .net plattformen? Alltså som en .vbs eller .js fil som man kan använda som ett perl script, men som förstås har alla .net objekt tillgängliga. Det är grymt enkelt att göra själv: problemet med att compilera script själv är att en assembly inte kan laddas ut ur minnet förrens den appdomän den ligger i dödas. Jag skulle vilja se en scriptmotor som fungerar som en "kompilator" på pricken, förutom att den just kompilerar under runtime. De parametrar man kan lägga till när man kompilerar såsom references etc. skulle man kunna skriva längst upp i filen bara eller nå't... Dvs. Man skall kunna använda externa bibliotek etc. utan problem, kunna skapa klasser, ärva etc. Skulle kunna vara rätt användbart om man skall skriva t.ex. ett installationsscript eller liknande.... :) Ja, det är ju inte direkt svårt att skriva nåt sånt själv. Det är ju bara att använda CSharp kompilatorn i Microsoft.CSharp...c# script
Det vore jävligt praktiskt att bara kunna slänga ihop lite script när man behöver nåt och inte behöva "kompilera" till en .exe (speciellt eftersom jag inte använder VS till vardags)
Med tanke på ASP.NET borde det ju finnas tycker man, eller?Sv: c# script
http://www.pellesoft.se/login/upload/t_view4.asp?tid=532Sv: c# script
så har man en app och så kompilerar man massa massa script så är snart minnet fullt med keck..
alintex har gjort någon variant där scriptet skapas i en egen appdomän som sedan kan droppas när man inte vill använda scriptet längre...
(om det är svårt att göra själv vet jag inte , har aldrig kollat på det)
//RogerSv: c# script
Sv: c# script
Sen är det ju bara att läsa in koden, kompilera och använda assemblyn...
Om det blir bra eller dåligt vet jag inte men det fungerar...