Hur får jag tag på hWnd som menyn ritas ut i utifrån en menuhandle? Eller omvänt: Hur får jag tag på menuhandle om jag har hwnd? Vilken spelar ingen roll, jag har en utav varje och måste veta ifall de syftar på samma sak... :/ KAn du inte berätta i vilket sammanhan du får dina värden. KAnske finns ett annat sät att lösa ditt problem. Ok. >Hur får jag tag på hWnd som menyn ritas ut i utifrån en menuhandle? Tro mig, du vill inte se den pga. det stora formatet... Och det är lite svårt att "bara" plocka ut det viktigaste... :/ Det är ju det jag har... :) Hela min fina kod bygger på att man har en färdig meny (som skall vara kompitabel med andra applikationer/vs.net/.net i övrigt utan modifiering) som man sedan applicerar min kod på, då loopar den igenom alla menuitems och skapar en massa bakomliggande mojs med stöd för t.ex. animering, egen utritning etc. här har du lite info om det vb6 projekt jag pratade om i någon annan tråd: Den verkar klart intressant efter att bara läst en ltien del... :) Nu kanske jag kan få bort de sista buggarna i koden! ;)hWnd från MenuHandle?
Sv: hWnd från MenuHandle?
Sv: hWnd från MenuHandle?
Jag har subclassat ett menu-fönster och retunerar 0 på paint-meddelandet. Men om det är systemmenyn för fönstret så skall jag släppa igenom meddelandet istället så att bordern ritas ut. Hur göra? :/
Jag har en annan tråd ([.NET - Meny komponent, lite div. hjälp]) med det här att få bort bordern och det enda jag kommit fram till är att helt enkelt plocka bort utritningen av den... :/ Men jag vill inte plocka bort den för SystemMenyn... :/Sv: hWnd från MenuHandle?
Det får du inte.
MSSv: hWnd från MenuHandle?
Frågan är: Finns det någon allmänt accepterad lösning bland alla windows (win98 och uppåt) som gör så att jag kan plocka bort bordern då? Om det finns någon sådan så behöver jag heller inte skippa utritningen av bordern, vilket leder till att jag inte behöver veta hurvida det är systemmenyn jag har att göra med... :)
Jag har försökt mig på SetWindowLong apierna, med en massa olika värden, men det verkar inte ha någon effekt... :/Sv: hWnd från MenuHandle?
Eftersom att man skall kunna rita obrdern själv så har jag valt att helt enkelt rita ut birdern i den aktuella menuitemens del, men för att det skall se snyggt ut så måste jag få bort den dumma bordern (som inte ligger åtkomligt... :/)Sv: hWnd från MenuHandle?
http://www.vbsmart.com/library/smartmenuxp/smartmenuxp.htm
//RogerSv: hWnd från MenuHandle?