Hej! De där funktionerna ingår nog inte i Winapi. De finns i alla fall inte hos mig och jag har VC++ 6. De finns heller inte i MSDN på Microsofts hemsida, så förmodligen är det där några specialfunktioner som du har laddat ner från något ställe. Var har du förresten fått tag i dem? Dem kommer från exempel som jag hittat. RtlMoveMemory och GetSystemTimeAsFileTime finns på alla versioner av Windows.Windows API - Systemkrav
Jag håller på med ett program som använder sig av API, jag har nu suttit och kollat igenom alla dessa med API-Guide för att se vilken version av Windows man behöver för att kunna köra programmet. Men i API-Guide fanns inte alla API-kommandon som jag använder/eller så var dem odokumenterade.
<info>
CopyStructFromPtr
CopyPtrFromStruct
DoFileDownload
GetSystemTimeAsFiletimeCur
</info>
Var hittar man systemkrav på dem?
Jag har provat att söka såklart men inte hittat något.
En fråga till.
Om man har ett API-kommando i ett program och sedan kör detta program på en dator där API-kommandot inte finns, kommer det då inte gå att köra programmet eller får man ett felmeddelande bara när man försöker använda API-kommandot?
/MickeSv: Windows API - Systemkrav
Om du länkar med dem i ditt projekt så gör det ju inget om folk inte har dem (vilket de förmodligen heller inte har).Sv: Windows API - Systemkrav
<code>
Private Declare Sub CopyStructFromPtr Lib "kernel32" Alias "RtlMoveMemory" (struct As Any, ByVal ptr As Long, ByVal cb As Long)
Private Declare Sub CopyPtrFromStruct Lib "kernel32" Alias "RtlMoveMemory" (ByVal ptr As Long, struct As Any, ByVal cb As Long)
Private Declare Sub GetSystemTimeAsFiletimeCur Lib "kernel32" Alias "GetSystemTimeAsFileTime" (ByRef lpTime As Currency)
Private Declare Function DoFileDownload Lib "shdocvw.dll" (ByVal lpszFile As String) As Long
</code>
Kanske skulle sagt att det var VB6 det gällde...
EDIT: Om dem finns i "kernel32" borde dem väll fungera i de flesta Windowsversioner väl? Och sen läste jag någonstans att Internet Explorer 4 eller senare krävdes för DoFileDownload.
/MickeSv: Windows API - Systemkrav
DoFileDownload skulle jag inte rekommendera att du använder eftersom funktionen inte är dokumenterad.
>EDIT: Om dem finns i "kernel32" borde dem väll fungera i de flesta Windowsversioner väl?
Det är inte säkert. Nya funktioner tillkommer med varje version.
MS