Jag skulle vilja få hjälp med lite vägledning om hur bästa sättet att börja programmera Win API kan vara. mfc behövs inte. mfc = en massa kod för att göra det enklare att skriva fönsterprogram.Lite frågor om Win API Programmering
Jag håller på med ett projekt som kommer behöva ta kontrollen över externa applikationer som jag själv ej har gjort. Mina efterforskningar har lett mig in på att det bästa sättet att göra detta är att använda VC++ för att skpa ett MFC projekt och sedan använda Win API för att få tag i applikationen och sedan använda Windows hooking för att styra den. Är detta ett korekt antagande? Vilken litteratur rekomenderas för denna typ av problem?
Behöver det vara just ett MFC projekt? Har förstått att det inehåller någon utökad funktion för API programmering men jag kommer inte har något grafiskt gränssnitt utan kommer köra i comandopromten så det kanske funkar lika bra med ett valigt C++ projekt?
MVH HenrikSv: Lite frågor om Win API Programmering
Kolla på microsofts sidor för windows programmering + programmet api-guide. Dessutom är hjälpfilen för win api väldigt bra också. Tre bra ställen att leta på.