Hej. Jag tänkte göra ett program där man kan skriva in datumet och tiden. Datum kan du jämföra med DateDiff. För att hämta klockslag från nätet kan du väl använda dig av något bibliotek som hämtar en HTML-sida eller dyl. och sedan leta upp tiden i den. Men om det bara är för att hindra manipulering av systemtiden så är det väl lite bättre att kolla 'senast använd' datumet på diverse systemfiler (förutsatt att tiden var korrekt inställt från början). Datorn behöver ju nödvändigtvis inte ha en internetuppkoppling så kontrollen kan ske annars. Använd tidprotokollet (vars förkortning jag glömt) med någon pålitlig server som time.nist.gov eller time.windows.com för att kolla vad tiden är, ifall någon ändrat på datorns klocka.Tidlås i ett program?
Det sparas sedan i en .ini fil (detta är avklarat)
Sedan så ska en viss sak hända efter detta datum och tid.
Om jag t.ex skriver in 10 juni 2006 klockan 12:42 så ska programmet fram till detta datum göra något, efter detta datum så händer något annat. Även om man startar programmet 1 dag efteråt.
Det vore bra om programmet kunde läsa tiden från t.ex en html-fil på internet så att man inte bara kan ställa om klockan i datorn.
Men jag har problem med att jämnföra datumenen och kunna läsa en tid från internet.
Kan man få lite hjälp med det?Sv: Tidlås i ett program?
/PeterSv: Tidlås i ett program?