Hej, helt nybakad medlem här. Är mycket imponerad av pellesoft.se hittils :) Du kan ju börja med att kolla på AutoIt, det är inte omöjligt att det klarar av att lösa problemet ändå. Har testat att göra så den endast klickar där musen befinner sig just nu(dvs jag flyttar musen själv till knappen) det fungerade dock fortfarande inte, återigen så klicka den däremot så fint på t.ex startmenyn och internet explorer. hmmmm..... <b>mouse_event MOUSEEVENTF_LEFTDOWN Or MOUSEEVENTF_LEFTUP, 0&, 0&, 0, 0</b> kan det vara så att muspekaren måste befinna sig där klicket sker? Klienten är ett helt vanligt windowsprogram, alltså inte hemsida av något slag. Webbrowser finns det alltså ingen användning för. Nu hittade jag ett annat API, kanske är värt att försöka med. SendInput, dock lyckades jag inte få det att fungera någonstans alls. Förmodligen jag som gjort fel >.< Långt ifrån omöjligt. Frågan är om det inte är enklare om du försöker leta reda på ett sätt att hindra folk från att automatstyra dina program, och på så vis ta reda på hur de kan ha gjort. Nu löste jag det! Använde timers för att åstakomma ett så "verkligt" musklick som möjligt, då gick det.mouse_event och SvenskaSpelsPoker
Mitt problem är som följande;
Jag använder mouse_event för att simulera musklick, och detta fungerar utmärkt på alla applikationer förutom SvenskaSpelsPoker som fullständigt ignorerar klicket. Jag kan tänka mig att detta är gjort avsiktligt för att förhindra att klienten manipuleras. Finns det något sätt att komma runt detta?
Anledningen till att jag (och flera andra) vill göra detta är att jag vill använda tangenter istället för musen för check/bet/raise/fold.
Använder XP och VB6.0, om det kan ha någon betydelse.
Tack för hjälpen!!
mouse_event MOUSEEVENTF_LEFTDOWN Or MOUSEEVENTF_LEFTUP, 0&, 0&, 0, 0Sv: mouse_event och SvenskaSpelsPoker
Sen är frågan hur klienten löser det. Du skulle ju kunna försöka dig på att flytta musen i små steg in till den punkt du vill klicka på, det skulle kunna vara det den kollar.Sv:mouse_event och SvenskaSpelsPoker
Så frågan är precis som du säger; Hur lyckas klienten veta vad som är "äkta".. Kan den "se" vad som görs på musen direkt och alltså gå förbi windows?Sv: mouse_event och SvenskaSpelsPoker
om du använder dig av en AxWebbrowser control i dot.net och sen surfar in på aktuell sida, så
borde den inte kunna veta om det är programmatiska klick eller "mänskliga" !
Jag har gjort en del autosurf program, som dock ej varit mot java eller api-baserade sidor.
Testa att tömma internetcachen för att sen gå in på sidan så långt som krävs, för att sen kolla cachen
och vilka länkar som sparats ned. Kolla sen om du kan öppna intressanta länkar i ett nytt explorer fönster och observera hur api'n reagerar. Finns en liten möjlighet att Windows sp2 kan ha satt stop för
denna möjlighet, men jag tror inte det....Sv:mouse_event och SvenskaSpelsPoker
Det skulle inte kunna vara så att du måste ta först ner och sen upp? Här ser det ut som om du gör båda på en gång... (kan vara helt fel ute, men det är alltid värt att testa).Sv: mouse_event och SvenskaSpelsPoker
testa att sätta muspekarens pos till samma som klicket och sedan slicka wm_lbuttondown och wm_lbuttonup
//RogerSv: mouse_event och SvenskaSpelsPoker
Eftersom det går utmärkt att använda koden på alla andra ställen (nu har jag testat ett 20-tal) så bör inte felet ligga i koden, huruvida leftdown kommer först är alltså inte intressant men jag testade att ändra det ändå, utan framsteg.
Testat både att låta koden flytta muspekaren och att flytta muspekaren dit på egen hand.Sv: mouse_event och SvenskaSpelsPoker
Borde det kunna göra någon skillnad att använda SendInput istället för mouse_event ?Sv:mouse_event och SvenskaSpelsPoker
Sv: mouse_event och SvenskaSpelsPoker
Tack ändå för all hjälp! ;)