HEJ! Du kan helt enkelt lägga till filerna till projektet, ändra deras Build Action egenskap till Embedded Resource och sedan kompilera. Sen kan du läsa dem med Assembly.GetManifestResourceStream och skapa en Image från den returnerade strömmen. Tackar för ditt svar! Nått åt det här hållet tror jag (otestat) Du kan typ göra så här: Oj. Sorry. Klistrade in C# kod, tur att du fixade det :-)Inkludera filer i EXE-filen
Skulle vilja göra så att min NotifyIcon växlar utseende beroende på status.
Men hur laddar man in så att alla olika små icon-filer blir inbakade i exe-filen.
Tror att man grafiskt skulle kunna lägga i de i en ImageList men jag skulle vilja vet hur man gör det kodvis.
Verkar vara något med System.Resources.ResourceManager.
/AlexanderSv: Inkludera filer i EXE-filen
Sen kan du även baka ihop flera ikoner i en .resources fil med Resgen och sedan bara inkludera .resources filen. Går du den vägan ska du mycket riktigt använda ResourceManaged för att hämta bilderna.
MSSv: Inkludera filer i EXE-filen
Skulle du/någon kunna hjälpa mig med exempel hur man använder detta?
Assembly.GetManifestResourceStream
???
notifyIcon.Icon = Assembly.GetManifestResourceStream ("icon.ico")
???Sv: Inkludera filer i EXE-filen
notifyIcon.Icon = New Icon(dinAssembly.GetManifestResourceStream("icon.ico"))
MSSv: Inkludera filer i EXE-filen
<code>
Stream s = this.GetType().Assembly.GetManifestResourceStream("WindowsApplication1.filename.jpg");
Bitmap bmp = new Bitmap(s);
s.Close();
Graphics g = CreateGraphics();
g.DrawImage(bmp,0,0);
bmp.Dispose();
g.Dispose();
</code>
//Johan NSv: Inkludera filer i EXE-filen
//Johan N