Hej alla programmerare! Har du innan kört VB6 tyckar jag att du skall gå över till VB.NET! Den närmsta veckan kommer ett exklusivt erbjudande till samtliga medlemmar där ni kan köpa vs.net pro till 20% rabatt - håll ögonen öppna. Tycker att du skall läsa dessa två trådar När du läst dem så kan du välja sida... Det finns många argument både för att använda det och för att inte använda det, varav nej-sidans argument är med löjliga, ungefär som nej-sidans argument är i emu-debatten... Hej alla! Jag skulle vilja säga att främsta skälet till att inte lära sig VB.NET är att det inte finns något skäl till det. Det enda positiva med VB.NET över C# är att vissa tunga operationer kan skrivas kortare. (vilket jag iofs ser som en nackdel, man kan ledas till att tro att det är effektivt) Man kan ju lära sig både och... :) Det är ingen stor skillnad mellan språken, bara några få operatorer samt lite med paranteser, loopar, if-satser samt sats-block å det här med ;VB6, C++ eller Visual Studio.Net?
Jag har sen ett tag tillbaka kört med VB6, vilket populärt till Win98. Nu när Visual Studio.Net har kommit (vilket jag inte hunnit lära mig särskillt mycket om) så undrar jag om man skall lära sig det nya systemet och därmed börja om från början, eller om man skall hålla sig till VB6 fortfarande? Vad kan .Net göra egentligen?
Många frågor men jag tänke att man skulle fråga vad människorna på pellesoft.se tyckte.
/Per Ericsson
holl00ii@hotmail.comSv: VB6, C++ eller Visual Studio.Net?
Sv: VB6, C++ eller Visual Studio.Net?
/PelleSv: VB6, C++ eller Visual Studio.Net?
[Frustrerad på VB.NET]
[VB.NET och C(skarp) oj]Sv: VB6, C++ eller Visual Studio.Net?
Sv: VB6, C++ eller Visual Studio.Net?
Rent operativsystem-mässigt: Är det en risk att hålla sig kvar vid VB6 nu när XP kommit och Microsoft satsar på hela sitt .Net?
/Per EricssonSv: VB6, C++ eller Visual Studio.Net?
VB.NET har i sig ingen funktion. C++ har enormt mycket mer användare och enligt mig en sundare attityd till programvaruutveckling. För mig är C# och Java ganska lika. Jag tänker inte lägga någon kraft på att sätta mig in i språken inom den närmaste framtiden.
Skulle rekommendera C++, C# eller Java. Krullsyntaxen är snart det enda som finns.Sv: VB6, C++ eller Visual Studio.Net?
:)