Hm... Nu börjar jag bli knäpp på det hära... Vad jag vill göra är att utifrån ett menuitem-objekt kunna göra så att det fönster som menyn ritas i blir borderless så att säga... Hur de nu skall gå till... :/ Tänker skriva meny-komponenten så att den kan använda den vanliga designern i vs.net samt vanlig syntax för menyer... :) Blir nog bättre så..NET - Borderless menu?
Jag har prövat det mesta och har kommit fram till att det hwnd som man hittar i handle-propertyn inte går att använda ihop med api... Problemas... :/
Snälla, hjälp! Skriver nämligen en meny-komponent som skall kunna appliceras direkt på en vanlig meny i .NET med minimalt med kod... Vill sköta utritningen av bordern själv.
Vilket språk det är spelar ingen roll...Sv: .NET - Borderless menu?
Tänker sedan lägga in stöd för att rita ut menyn helt själv genom att man stoppar in sin egen utritnings-klass (som impleterar ett interface) som i sin tur kan rita en vanlig windows-meny-sak till meny eller nå't eget. På så sätt så borde väl man kunna göra en ganska avancerad meny utan att för den delen ta bort designer stödet? :)