Jag har problem att min webbapplikation att fungera när jag tankat upp den på webbservern. Följande felmeddelande kommer På servern ligger alla filer i en mapp och i den mappen ligger mappen bin. Den syns i IIS-managern om det är det som menas med att den har en egen application. Jag har gjort en annan webbapplikation som är enklast tänkara men som ger samma felmeddelande och att man skall sätta en errortagg till Off vilket alltså är gjort. Jag tror jag blir gråhårig. Det måste vara något jag missat, men vad? Men hur syns den. En applikation har ett kugghjul som ikon. Då är det rätt! Annars ser den ut som en vanlig mapp. Då är det fel. Den ser varken ut som en mapp eller som ett kugghjul utan som en snedställd låda med flikarna utåt och något som sticker ut ur lådan. Det är en mapp och då är det ingen egen applikation. Hade ett liknande problem, det rörde sig om rättigheterWebbapplikation
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
Jag vet inte hur jag skall göra med detta.Sv: Webbapplikation
Sv: Webbapplikation
Högerklick på mappen - Properties (Egenskaper) och klicka Create. Stäng sedan och testa igen.
/mickeSv: Webbapplikation
Gör följande:
Högerklicka på "mappen" och välj Egenskaper
Klicka på "Skapa" knappen och sedan OK.
NU är det en egen applikation.
/pD
www.pdc.se
www.pdc.se/blog
www.patrik-dahlen.nuSv: Webbapplikation
Har för mig att jag var tvungen att lägga till ASP.NET kontot att ha åtminstone läs- och execute-rättigheter (till den mappen i utforskaren)
Testade med att lägga till Everyone, fick det att funka, men det bör nog inte vara Everyone