Tjena. Har en fråga angående installation av VB.NET (eller visual studio.net). När jag installerar VB.NET (eng version) på min burk med XP pro svensk version görs XP versionen om till engelsk, varför? Måste jag skaffa en svens version av VB.Net för att förhindra detta eller går det att lösa på ågot annat sätt? Din XP är fortfarande svensk, kolla i startmenyn, där lär det stå t ex "kör..." och inte "run...". hmm nu blev jag lite nyfiken...finns inte den rutan kvar som det står " Du har redan filen XXXXX.dll i ditt system, Vill du ersätta den?" När du säger det, så har jag inte sett den dialogen på mycket länge...hmm... Min gissning: Du hade gammal ie, installerade ny ie under prerequites, fast i fel språk... Tack alla ni som gett synpunkter på min fråga.Engelsk version av XP vid vb.net installation
Sv: Engelsk version av XP vid vb.net installation
Problemet är att när du installerar program som har ett annat språk än OS:et så kan det inträffa att programmet skriver över vissa exe-filer eller dll:er med motsvarande för det andra språket. Det gör att vissa (fel-)meddelanden helt plötsligt blir på ett nytt språk. T ex kan knapparna i MessageBox:ar plötsligt bli "Yes/No" i st f "Ja/Nej"...
Det är inte mycket du kan göra åt detta förutom att alltid installera enbart svenska program...Sv: Engelsk version av XP vid vb.net installation
och så står det vilket versions nummer och språk det är för den filen som installations programet vill installera...och samma sak för filen du redan har på datorn?
för om denna isåfall finns kvar så kan du välja i installations programmet att du vill behålla befintliga filer....
men det är möjligt att dom har plockat bort denna funktion....tråkigt isåfall...även om den är jobbig....
men det är jobbigare om vissar delar av operativsystemet snackar Svenska och en annan del snackar tyska... *snurrigt*Sv: Engelsk version av XP vid vb.net installation