I mitt formulär har jag tänkt ha en listbox eller en listview. Jag undrar om det på något sätt (via properties eller kodning) går att ha en kombobox (eller listbox) i raderna på någon av dessa kontroller? Ja det går. Nu har jag inte direkt koden för detta men en sak är säker när vi sitter på jobbet och kodar - det går att göra bra mycket. nu har pelle knarkat.. Hehe, ja det måste jag gjort. Läste inte vad han skulle stoppa in det i. När jag svarade förutsatte jag grid vilket jag skrev, sorry. Tack för svaret. Hur skulle detta kunna göras i en DataGrid? Har kollat upp det men som sagt, är en riktig "gröning" på vb.net. http://www.i-syn.gmxhome.de/devcom/colstyles/combobox.htmKombobox i en Listview eller Listbox
Exempel:
(listboxen)
Bestnr Antal Namn ISBN etc
1221 (kombobox) Nalle Pu 787-909 bla bla bla
Saken är den att jag skulle vilja kunna ändra antalet beställda böcker direkt i listboxen (eller listviewen). Går detta på nått sätt??Sv: Kombobox i en Listview eller Listbox
Du får göra nåt i stil med nedanstående. cell som jag refererar till är den cell som finns i din grid
dim lb as new listbox
lb.additem(new listitem("antal 1",1))
lb.additem(new listitem("antal 2",2))
cell.controls.add(lb)Sv: Kombobox i en Listview eller Listbox
han mixar lite kod för en listview och en grid ;)
en vanlig listview har inte stöd för det (om du inte gör masssa massa egen kod för det)
men ta en titt på vanliga datagridden
//RogerSv: Kombobox i en Listview eller Listbox
Sv: Kombobox i en Listview eller Listbox
Sv: Kombobox i en Listview eller Listbox
//Roger