Har börjat titta lite på .Net och slås av att jag inte hittar någon "bra" grid med i VB.Nets komponenter. I mina VB6 apps är det väldigt mycket visa-i-översikt griddar och så klicka för att få upp detaljer. Titta på Janusys GridEx (www.janusys.com)...Jag har titta på 4-5 olika griddar i .Net och Janusys är den enda som jag gillar. annars är våran grid är på g. Tack skall ni ha. Skall kolla båda dessa. Hur ser er prisidé ut på Componagriden? binärversionen kommer ligga på $155, så det är ca 1000-1200kr beroende på kurs. Har börjat leka lite med er grid... Har ni lite exempelkod på användandet av gridden? T ex källkoden till GridTester30 appen? www.compona.com/gridsample.zip Är ute efter hur man accessar individuella celler, hantering av editering av celler mm. Har du något med det?Bättre grid (jämför med Hierarkisk Flexgrid)
.Net griden liknar VB6's datagrid i mångt och mycket, när jag labbat. Om den tycker jag inte.
Skall man köra sin gamla VB6-hierarkiska grid via COM interop, eller finns det någon med i .Net jag missat? Eller finns det någon jättebra 3:e parts grid ni rekomenderar?
...eller har jag totalt missat poängen med .Net native-gridden?
SmutsSv: Bättre grid (jämför med Hierarkisk Flexgrid)
Sv: Bättre grid (jämför med Hierarkisk Flexgrid)
det finns en beta demo på
www.compona.com/grid.zip
men som sagt , det är en beta , så den har väll några skavanker..
//RogerSv: Bättre grid (jämför med Hierarkisk Flexgrid)
en sourcelicens kommer vara $255
och en sitelicens $1095
våran klarar nästan allt som janusgridden kan just nu.
det vi inte har än är "column sets" och "card view"
annars har vi nog ganska exakt samma funktionallitet.
(vi har mer stöd för olika stilar och ownerdraw)
denna är dock i c# , har inte vb.net installerat på denna burken.
hur som , exemplet binder mot ett typat dataset i designtime.
allt du behöver göra i koden är att fylla datasettet med data..
(se form1_load i Form1.cs)
gridden kollar alla relationer och datatyper i datakällan och visar automagiskt datat på rätt sätt.
C# kod är ok.
Smuts