Jag har ett irriterande problem som jag inte hade innan jag uppgraderade min utvecklingsmiljö. Vi jobbar på företaget med div ASP.NET-projekt som vi "delar" genom Visual SourcSafe 6 och efter uppgraderingen vill miljön att jag ska checka ut vissa filer för den tycker att jag har en förändrad variant i minnet. Detta trots att jag inte (medvetet) gjort några förändringar. Om jag t.ex. vill ha nya versioner på alla i projektet ingående filer och gör en "Get latest version" på projektet stoppar hämtningen på vissa filer (alltid samma, men inte alla) och tycker att jag har en nyare version i minnet. Det finns givetvis (i vanlig ordning) ett alternativ till vad den vill att jag ska göra som här heter "Discard In-Memory changes", men då avbryts bara "hämtningen". Man MÅSTE checka ut filen (och det går ju inte alltid för någon annan kanske jobbar med den... :( ) annars får jag inte de senaste versionerna. Genomför jag utcheckningen av de filer miljön tycker att jag förändrat genomförs uppdateringen av mitt projekt, men då checkas bara själva .aspx-filerna ut. Inte .vb och .res. Detta innebär att även dessa måste checkas ut innan jag kan checka in muppfilerna för att sedan kunna jobba med det jag egentligen skulle hålla på med... Hej, Kan bara hålla med, SS är riktigt crap. Jag har slutat använda det helt när jag inte absolut måste, tidigare använde jag det för min hemmakodning men inte längre.Visual Studio 2003 och SourceSafe 6.0
Är det någon annan som har/har fast samma problem skulle jag gärna vilja veta om ni löst detta.
mvh.
//Robert StrömqvistSv: Visual Studio 2003 och SourceSafe 6.0
jag brukar få dett aproblem då jag jobbat disconnected från Source safe kanske något sånt du oxå gör? SS är buggigt som ... så man har det i tankarna, vet inte hur många gånger jag valt get latest och fått helt fel kod fast jag checkade in den nya precis innan.
Mvh JohanSv: Visual Studio 2003 och SourceSafe 6.0
Av någon anledning har MS helt ignorerat den produkten i hur många år som helst nu. De har inte ens putsat upp GUI:t vilket retar gallfeber på mig. Jag brukar annars vara mer än nöjd med MS program, men SS kan ingen vara nöjd med...när kommer den nya SQL-Server-baserade "SourceSafe:n"?