Uppdaterade från VS .NET till VS .NET 2003 och nu tar mitt lilla WebService projekt tre gånger så lång tid att ladda in. Dessutom MYCKET segare när jag kör det i debug. Hej, Långsamheten visade sig bero på att disken var extremt fragmenterad efter uppdateringen. Upprepade derfragmenteringar löste den saken.Uppdaterat till VS 2003, blev segt m.m.
Någon som känner igen detta ?
För att ytterligare uppmuntra mig så fungerar inte anropen till till en dll längre. Kommer aldrig tillbaka från anropet utan hänger där till jag avbryter debug. Fungerade utmärkt innan uppdateringen. Har ingen källkod till dll:en så jag kan inte undersöka närmare. Inget exception kastas, inget händer överhuvud taget, bara hänger där. Någon som räkat ut för detta ?Sv: Uppdaterat till VS 2003, blev segt m.m.
Du kanske utnyttjar APIer som är ombyggda som inte är direkt 100% kompatibla med 1.1, vissa förändrades tyvärr. Dock inte så många så det skall inte påverka för mkt. Ev har du råkat ut för just detta. Det är svårt att säga. Debug är långsamare än release, så vad händer om du kör din kod i release läge?
mvh JohanSv: Uppdaterat till VS 2003, blev segt m.m.
Vad gäller dll-anropen var det något med hanteringen av strings som ändrats så att indata till dll-proceduren var fel och den hanterade tydligen inte detta på ett anständigt sätt.
Så problemen är lösta. Tack för att du tog dig tid.