Jag har gjort en applikation som jag tänkt ska köras direkt från cd, alltså inte installeras på datorn. Går det på något sätt att bränna programmet på cd-skivan tillsammans med .NET framework så man kommer ifrån att installera detta på de maskiner som inte har det!? FeFFe, Jo det har jag koll på, men jag vill komma från installationer över huvud taget. Programmet vi själva gjort skall inte installeras utan köras direkt från CD. Testa att helt enkelt kopiera mappen med .net framework från hårddisken till skivan och att lägga programfilerna i samma mapp Det lär inte funka, frameworket måste installeras....NET Framework På CD!?
De användarna jag vänder mig till har ofta väldigt knaper datorkunskap och vill därför slippa installationer över huvud taget.
Tack på förhand! // FeFFeSv: .NET Framework På CD!?
Vad du behöver är .NET Redistributables [1] som du skickar med ditt program på cd-skivan. Förslagsvis så väver du in den i installations programmet till ditt program. Det finns mer information om hur du gör sånt, på internet och i MSDN dokumentationen.
[1] http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=262d25e3-f589-4842-8157-034d1e7cf3a3&DisplayLang=en
//AndreasSv: .NET Framework På CD!?
Men antagligen är vi tvugna att köra en installation på framework ändå!? :-/Sv: .NET Framework På CD!?
Sv: .NET Framework På CD!?
Det är inte så att du ska köra en webapplikation istället, det låter så. Eller vänta tills nästa windowsversion, då ingår frameworket.
/micke