Hej!AppActivate, Focus, Activate, Select - Skillnad?
Har problem med ett program som använder ett comobjekt för att trigga på events i ett annat program och därefter köra lite kod..
Programmet är byggt som en bakgrundsapplikation som ibland, beroende på vad som händer i det andra programmet ska gå in och visa lite formulär och fråga användaren vad han vill göra.
Problemet är att när jag lägger upp tex en dialog så riskerar den att hamna i bakgrunden eller inte bli aktiverad av någon anledning.
Det fungerar dessutom olika på olika plattformar. På Xp verkar jag få det att funka hyggligt med .Topmost och form.Activate osv. Men på Windows 2000 fungerar det skitdåligt.
Har försökt med AppActivate men den verkar inte reagera på Fomulärnamnet utan bara på Eventid vilket gör det svårt att definera vilket formulär som ska vara aktiverat.
Någon som har någon bra anfallsvinkel på hur man ska ta tag i problemet. Börjar få lite slut på ideer...
Kan dessutom tillägga att i windows 2000 kommer formuläret upp överst, men är inaktiverat dom tre första gångerna jag öppnar och stänger det. Fjärde gången är det plötsligt aktivt direkt när jag kör .show ..
Har provat med både show, showdialog, focus, activate och en massa eventklasser på formuläret.
Det finns så många varianter i .net så jag blir alldeles snurrig..
Vad är rätt sätt?
Mvh
Rickard