Jag har upptäkt en skum sak och lyckas inte googla fram någon mer info om detta (som vanligt söker man ju på fel saker). Det verkar vara en feature http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemWindowsFormsTabControlClassAppearanceTopic.asp Jaha, så kul var det... Känns som man har skrivit dokumentationen utifrån buggarna här :)TabControl Appearance = Buttons Bug?
Jag har lagt en TabControl på ett Windows Form och skapat några TabPages. Sedan satte jag Alignment = Left och Appearance = Buttons på TabControllen. Nu blir "ytan" där flikarna/knapparna finns för bred, den blir lika bred som knapparnas bredd om de hade legat i överkant!?! Samma sak om man placerar knapparna i högerkant, i nederkant fungerar inte alls... Finns det någon lösning, eller åtminstone någon dokumentation över problemet? Eller jag kanske helt enkelt har valt någon felaktig property någonstans?
Kan tillägga att jag får detta problemet i VS.NET 2003 och min kollega som kör Delphi 8 ser samma sak.
/JohanSv: TabControl Appearance = Buttons Bug?
läs speciellt note...
"When you set the Appearance property to Buttons, you must also set the Alignment property to Top so that the buttons display correctly"
Testa att sätt den till bottom så skall du få se nåt ännu bättre... ;-)Sv: TabControl Appearance = Buttons Bug?
/Johan