Hur funkar CreateObject i VB.net ? Jag vill hantera office applikationer från VB:net. Har tidigare gjort det i VBA men ska nu göra det i VB.net. en länk att börja på kanske? Anders, Ja, till viss del löste det sig, jag vet nu att man måste lägga till en referens. Jag vet dock fortfarande inte om man kan använda VBA kod rakt av eller om det är speciell kod för .net. Anders,Hantera Office applikationer från VB.net
mvh // AndersSv: Hantera Office applikationer från VB.net
http://www.devasp.net/net/search/display/category637.htmlSv: Hantera Office applikationer från VB.net
Löste ditt problem sig eller behöver du mer hjälp? Om du är klar med detta problemet så markera inlägget som antingen löst (om du hittat en lösning - skriva gärna vad den var så andra kan ta del av både fråga och svar) eller stängd (om du inte hittat en lösning men problemet inte är aktuellt längre).
Om du inte löst problemet och vill ha mer hjälp så skriv ett inlägg som beskriver var du står idag med problemet (vad du har provat etc) så skall vi se om vi inte kan hitta en lösning.
//AndreasSv: Hantera Office applikationer från VB.net
mvh // AndesSv: Hantera Office applikationer från VB.net
När du lägger till referenserna i ditt projekt så skapar .NET automatiskt wrapper klasser runt COM objektet så när du vill använda dem från din kod så gör du givetvis detta med .NET kod. Fördelan är att du märker inte att det är COM objekt som du arbetar med utan det är som vilken .NET klass som helst. Sök lite på internet om "office automation" med .net så ska du se att det finns hur mycket exempel som helst att läsa in sig på =)
//Andreas